Sébastien Loeb Racing met Volkswagen Golf GTI TCR in WTCR

Sébastien Loeb Racing, met WRC recordkampioen Sébastien Loeb als mede-eigenaar, komt dit seizoen met twee Golfs GTI TCR aan de start van de nieuwe FIA World Touring Car Cup (WTCR). Het team heeft daarvoor twee absolute topcoureurs uit de toerwagenracerij aangetrokken: Rob Huff – de WTCC-kampioen van 2012 – en Mehdi Bennani, die in 2016 het WTCC Trophy-kampioenschap won.

  • Voormalig WTCC-team klaar om met Volkswagen overstap naar FIA WTCR te maken
  • Ex-WTCC-kampioen Rob Huff en Mehdi Bennani met Golf GTI TCR aan de start

Met twee World Touring Car Championship (WTCC) titels op zak maakt Sébastien Loeb Racing zich op voor een nieuwe uitdaging in het nieuwe FIA WTCR-kampioenschap. Het team vertrouwt daarvoor op de 350 pk sterke Golf GTI TCR, die in de TCR International Series zowel in 2016 als 2017 de sterkste auto was. Reden voor de twee topcoureurs van het team om de lat hoog te leggen en duidelijke ambities voor het WTCR 2018 uit te spreken. “Mijn doel is de kampioenschapstitel”, aldus Rob Huff. “Bovendien hoop ik het seizoen af te sluiten met een overwinning op mijn favoriete omloop: het stratencircuit van Macau.” Ook Mehdi Bennani, die al sinds 2015 voor het team van Sébastien Loeb Racing rijdt, is duidelijk over zijn intenties in het WTCR. “Ik ben ervan overtuigd dat we met de Golf GTI TCR direct vanaf de seizoenstart om de overwinningen kunnen meestrijden.”

Golf GTI TCR versus Golf GTIDe TCR-klasse (Touring Car Racing) werd in 2015 geïntroduceerd en is sindsdien uitgegroeid tot zo’n twintig nationale en regionale kampioenschappen. De Golf GTI TCR is gebaseerd op de productieversie van de Golf GTI. Onder de motorkap huist de bekende tweeliter turbomotor, die in racetrim goed is voor 257 kW/350 pk en ruwweg 420 Newtonmeter aan koppel. Optisch onderscheidt de Golf GTI TCR zich van de straatversie door 18 inch racevelgen en een chassis dat zo’n 15 centimeter breder is dan dat van de productie-Golf GTI. Een verstelbare aluminium achtervleugel – standaard voor alle TCR-auto’s – zorgt voor extra neerwaartse druk. Andere verschillen zijn de aerodynamisch gevormde voorsplitter en veiligheidsfeatures als een racestoel met hoofdbescherming, een rolkooi en een FIA-goedgekeurde brandstoftank.

Terug naar overzicht