Ga direct naar de inhoud.

Alles onder controle met één app
vb audi seat skoda vb-bedrijfswagens

Service met een vooruitziende blik: de Mijn Volkswagen app

De nieuwe Mijn Volkswagen app ‘connect’ een Volkswagen met zijn bestuurder. Hij helpt bij zuinig rijden en kan de rittenadministratie bijhouden. Ook waarschuwt hij via de smartphone bijvoorbeeld voor niet afgesloten portieren of een lage accustand. Maar hij geeft ook een digitaal ‘tikje op de schouder’ bij een storing, wanneer een onderhoudsbeurt zich aandient of als de APK er aan komt. En dankzij de app komt hulp bij pech nog sneller dan voorheen.

Dankzij de verbinding met een Volkswagen ‘ziet’ de Mijn Volkswagen app het direct als er een storing is. De bestuurder krijgt dan een seintje via de smartphone. Hetzelfde geldt voor onderhoud: de app weet op elk moment de precieze kilometerstand. Op basis daarvan én rekening houdend met de variabele service-interval, krijgt de bestuurder tijdig het advies om contact op te nemen met de dealer. De app kent zelfs eventuele APK-data. Ook hiervoor verschijnt op de smartphone een ‘kattenbelletje’.

Pro-actieve rol Volkswagen-(service)dealer

Als de gebruiker van de Mijn Volkswagen app daar expliciet toestemming voor heeft gegeven (en alleen dan), stuurt de app relevante voertuiginformatie zoals eventuele storingen en de kilometerstand ook door naar de (service)dealer. Op basis daarvan kan die contact opnemen met de berijder. Een reparatie kan zo direct worden ingepland, zonder dat de klant zelf nog aan onderhoud en APK hoeft te denken – de (service)dealer neemt op het juiste moment contact op. De app kan op bepaalde momenten zelfs pech voorkomen. De staat van de accu is ook te zien. Als die slecht is en als de (service)dealer weet dat het over een paar dagen gaat vriezen, kan een telefoontje richting klant voldoende zijn om de accu snel te vervangen om zo onnodige stilstand te voorkomen.

Snellere hulp bij pech

De Mijn Volkswagen app is ook een belangrijk hulpmiddel bij pech. Vanuit de app is namelijk het servicenummer van de Mobiliteitsservice te bellen. Dan worden de GPS-locatie en het statusrapport van de auto ‘meegestuurd’. Hulpdiensten zien zo precies waar de auto staat én ze kunnen anticiperen op de werkzaamheden. Zo zijn problemen nog sneller opgelost.

Standaard op Business Edition Connected-modellen

De Mijn Volkswagen app is inclusief twee jaar gratis gebruik standaard op de Business Edition Connected-versie van de Golf, de Golf Variant en Golf Sportsvan. Later dit jaar volgen ook ander modellen en in een later stadium zijn ook bestaande modellen aan te sluiten.

 

Deel deze pagina op: