Duurzaam in alle opzichten: Audi test nieuw carrosserie-verzegelingsproces
vrijdag 13 september 2019
Het nieuwe geautomatiseerde proces staat bekend als digitaal verzegelen. Daarbij worden bijzonder kleine druppels met een ongekende nauwkeurigheid aangebracht op de carrosserie. Dankzij deze precisie wordt er bijna geen verzegelingsmateriaal verspild. Bovendien is de auto een paar kilo lichter doordat er minder materiaal wordt aangebracht, wat goed is voor de rijdynamiek en de CO2-emissie.
De toepassing van het nieuwe proces is ook goed nieuws voor de medewerkers, in ergonomisch opzicht biedt de nieuwe methode veel voordelen die met name naar voren komen op moeilijk bereikbare plaatsen. Voorheen moesten medewerkers boven het hoofd werken om de beschermingslaag aan te brengen aan de onderzijde, dat is nu verleden tijd. Audi en zijn ontwikkelingspartner Atlas Copco proberen deze nieuwe fabricagemethode nu voor het eerst uit in de serieproductie, in de lakstraat van de Audi-fabriek in Győr.
Het nieuwe geautomatiseerde proces bespaart tijd en de beschermingslaag oogt gelijkmatiger door de zeer nauwkeurige aanbrenging. Deze methode zal ook zijn intrede gaan doen in andere Audi-fabrieken.
Lees ook
- ID. Switch: lease vandaag een Caddy Cargo of Transporter, straks een ID. Buzz
- ENYAQ iV start met aantrekkelijke First Editions
- All Inclusive Deals bij SEAT: een Ibiza of Arona met alles erop en eraan, zonder bij te betalen
- Audi-teams maken zich op voor nieuw seizoen Formule E
- Volkswagen ID.3 overall winnaar VZR Elektrische Auto van het Jaar-verkiezing
- Reguliere versies Volkswagen ID.4 nu te bestellen
- CO2-neutrale productie Audi e-tron GT gestart
- De meest iconisch modellen uit zeven decennia SEAT
- Subsidie in 2021: 4000 euro subsidie voor ENYAQ iV
- Nieuwe Caddy Cargo nu bij de Volkswagen Bedrijfswagens-dealer