ŠKODA voor 15e keer officieel partner en autoleverancier Tour de France

ŠKODA is dit seizoen voor de vijftiende keer op rij verbonden aan de Tour de France als officiële partner en autoleverancier. Het Tsjechische merk ondersteunt de wielerronde door Frankrijk al sinds 2004. In de Tour-karavaan is ŠKODA vanaf 7 juli aanstaande maximaal vertegenwoordigd met 250 organisatie- en begeleidingsauto’s. Daarnaast is het logo van ŠKODA tijdens de drie koersweken prominent zichtbaar op de groene trui. Voor het vierde jaar op rij reikt ŠKODA die dagelijks uit aan de beste sprinter van de dag. Bovendien krijgt het merk elke etappe maximale aandacht bij de finish en werkt het merk opnieuw nauw samen met het dagelijkse Nederlandse tv-programma Tour du Jour.

  • ŠKODA al sinds 2004 aan Tour de France verbonden
  • Tour-directeur Christian Prudhomme gebruikt ŠKODA SUPERB als mobiele controlewagen
  • ŠKODA sponsort voor vierde jaar op rij groene trui voor beste sprinter
  • Luisteraars Ochtendshow op Qmusic maken van 2 t/m 6 juli kans op VIP-reis naar Tour de France
  • Officiële Tour de France App, powered by ŠKODA, toont interessante statistieken, resultaten en achtergrondinformatie

Alain Favey, marketing- en salesmanager bij ŠKODA AUTO: “Als fabrikant die ooit is begonnen met de productie van fietsen, voelen wij ons verbonden met de wielersport. Onze nauwe en zichtbare betrokkenheid bij de wielerwereld versterkt het imago en de bekendheid van het merk ŠKODA.”

De autovloot in de Ronde van Frankrijk bestaat dit jaar uit verschillende ŠKODA-modellen: naast de OCTAVIA zijn ook de KODIAQ en de KAROQ SUV present, evenals de ŠKODA SUPERB. Voor laatstgenoemde auto is een belangrijke rol weggelegd. Tour-directeur Christian Prudhomme gebruikt de rode ŠKODA SUPERB gedurende de wedstrijd als mobiel commandocentrum. Dankzij allerlei functionaliteiten, zoals ingebouwde koersradio, blijft hij op de hoogte van alles wat er speelt. Zo nodig geeft hij vanuit de auto instructies om de sportiviteit en veiligheid te waarborgen. Om zijn werk gemakkelijker te maken, kan hij vanaf de achterbank met één druk op de knop het panoramische dak openen om vervolgens te gaan staan. Aan het begin van elke etappe geeft Prudhomme vanuit die positie, met zicht over het peloton, de koers vlaggend vrij.

De 105e editie van de Tour de France begint op zaterdag 7 juli met de Grand Départ op het Atlantische eiland Noirmoutier-en-lle. In drie weken tijd leggen 176 profrenners in totaal 3.351 kilometer af, verdeeld over 21 etappes. Op de weg door Frankrijk gaat het peloton over bergtoppen die het uiterste van de renners vragen. Zij moeten onder andere de Col de la Colombière, Col de la Madeleine en befaamde ‘Nederlandse berg’ Alpe d’Huez trotseren, voordat zij op zondag 29 juli het einddoel bereiken: de Champs-Elysées in hartje Parijs.

Win een VIP-reis naar de Tour
Ook in Nederland onderstreept ŠKODA de betrokkenheid bij de Tour de France met uiteenlopende activiteiten en aantrekkelijke acties. Zo bestaat voor wielerfans bijvoorbeeld de mogelijkheid om de Tour in Frankrijk live en geheel verzorgd bij te wonen. Van 2 tot en met 6 juli maken luisteraars van de Ochtendshow op Qmusic kans op een VIP-trip naar de Tour. Voor meer informatie: https://www.qmusic.nl/acties/de-ochtend-etappe?s=7utKGQ

Maarten en Filemons Poule du Tour
ŠKODA is tijdens de Tour niet alleen op de radio te horen, maar ook op televisie te zien. Presentator Filemon Wesselink gaat voor ŠKODA op pad in een SUPERB Combi Sportline. Samen met oud-profrenner Maarten Tjallingii verkent hij alle etappes van de Ronde van Frankrijk. In het programma Tour du Jour, dagelijks te zien op RTL 7, worden deze vooruitblikken uitgezonden. Bovendien geven zij de wielerliefhebber namens ŠKODA tips voor het invullen van de wielerpool: Maartens en Filemons Poule du Tour. Ook op WeLoveCycling.nl zijn de vooruitblik en Poule du Tour elke dag terug te vinden.

Welovecycling.nl
Daarnaast zijn alle ontwikkelingen in de Tour en de rol die ŠKODA daar vervult 24/7 te volgen via het speciale, online fietsplatform van ŠKODA: We Love Cycling. Om de betrokkenheid van het merk bij de wielersport nog verder te vergroten, lanceerde ŠKODA dit jaar de Nederlandse versie van het internationale platform We Love Cycling. Het online ‘magazine’ op www.welovecycling.nl  brengt spraakmakende wieler- en fietsverhalen, opvallende video’s en verslagen uit de tweewielerwereld.

Tour de France App
ŠKODA is tevens de exclusieve partner van de Tour de France App. Deze biedt wielerliefhebbers interessante statistieken, resultaten en achtergrondverhalen. De Tour de France-app is beschikbaar voor de besturingssystemen Android en iOS.

Al sinds de oprichting met fietsen verbonden
De passie voor de wielersport bij ŠKODA gaat terug naar het jaar waarin het bedrijf werd opgericht. In 1895 begonnen Václav Laurin en Václav Klement een fietsenfabriek in de Boheemse stad Mladá Boleslav. Tien jaar later rolde met de Voiturette A de eerste auto van het jonge bedrijf uit de fabriekshallen. In 1925 fuseerde Laurin & Klement met ŠKODA.

Naast de Tour de France en Ronde van Spanje (Vuelta) ondersteunt ŠKODA tal van andere internationale wielerwedstrijden en populaire breedtesportevenementen. Daarnaast maken de fietsen en bijbehorende accessoires integraal onderdeel uit van het uitgebreide productaanbod van ŠKODA.

Terug naar overzicht